Doom The Dark Ages to w głównej linii szósta odsłona serii. Chociaż tak naprawdę jest prequelem Dooma z 2016 roku
Oficjalny trailer gry
O grze
Doom: The Dark Ages jest jednocześnie rozwinięciem idei z poprzednich odsłon gry jak i wycofaniem się z niektórych pomysłów. W porównaniu do Eternala, w The Dark Ages zrezygnowano z wielu elementów zręcznościowych i parkouru na rzecz istnej rzezi przeciwników. Pod tym względem, znacznie bliżej Mrocznym Wiekom do Dooma z 2016, niż Eternala.
W trakcie rozgrywki gracz przemierza liczne planety, w których roi się od mrocznych, stylizowanych na średniowieczne lokacji. Mapy w grze są znacznie większe, ale nie przesadnie duże. Doom The Dark Ages według twórców oferuje złoty środek pomiędzy tempem rozgrywki a poszukiwaniem ukrytych elementów lub oglądaniem lokacji.
Nie chcemy, żeby trwało to zbyt długo. Nie chcemy, by któryś z poziomów wydawał się za bardzo rozciągnięty. Myślę, że optymalny czas to około godziny, nie więcej. Tak więc wiele z tego, co teraz robimy, to dopracowywanie i upewnianie się, że pozostajemy w tym przedziale. Z pewnością jest to ogromna kampania.
Nastawienie na rozgrywkę pojedynczego gracza
W przeciwieństwie do poprzednich odsłon gry, ta część pozbawiona została jakiejkolwiek rozgrywki sieciowej. Twórcy postawili na doznanie pojedynczego gracza. Doom The Dark Ages ma najbardziej obszerną fabułę ze wszystkich dotychczasowych części, która uzupełniona została przerywnikami filmowymi.
Jak wspominał reżyser gry, Hugo Martin:
Postanowiliśmy na wczesnym etapie rozwoju skupić się wyłącznie na kampanii. To nasza największa, najbardziej rozbudowana i epicka kampania w historii, a my jesteśmy naprawdę zadowoleni z tej decyzji. Zespół miał dzięki temu możliwość w pełni skoncentrować się na dopracowaniu i ukończeniu tej części gry. Dzięki temu mogliśmy wprowadzić smoka i mecha Atlan. To elementy, które od dawna chcieliśmy dodać, ale nie mogliśmy przez ograniczenia związane z trybem multiplayer. Skupienie się na kampanii pozwoliło nam wynieść doświadczenie dla jednego gracza na zupełnie nowy poziom.
Mechanika
Pod względem rozgrywki jest to typowy shooter FPP. Do dyspozycji gracza oddano cały arsenał broni, z czego najważniejszą z nich jest połączenie tarczy i piły mechanicznej. Główny bohater gry, Doom Slayer, ma również do dyspozycji wielkiego mecha w wybranych lokacjach, a nawet… smoka.
Wersje językowe gry
Język | Dźwięk | Interfejs | Napisy |
---|---|---|---|
Polski | Tak | Tak | Tak |
Niemiecki | Tak | Tak | Tak |
Angielski (USA) | Tak | Tak | Tak |
Hiszpański | Tak | Tak | Tak |
Francuski | Tak | Tak | Tak |
Włoski | Tak | Tak | Tak |
Koreański | Nie | Tak | Tak |
Japoński | Tak | Tak | Tak |
Portugalski (Brazylia) | Tak | Tak | Tak |
Rosyjski | Tak | Tak | Tak |
Chiński (uproszczony) | Nie | Tak | Tak |
Arabski | Nie | Tak | Tak |
Doom Dark Ages dziś:
Kompatybilność wsteczna | Brak |
FPS Boost | Nie |
Xbox Cross Platform Co-Op | Nie |
Xbox One X Enhanced 4K | Nie |
Xbox Play Anywhere | Tak |
Premiera w Polsce
To raczej lokalna ciekawostka. Polski oddział Bethesdy z okazji premiery gry zaprosił graczy na… śniadanie. Każdy, kto w dniu 15 maja 2025 odwiedził warszawski klub H4OS wyszedł z płatkami śniadaniowymi w specjalnie przygotowanym opakowaniu przez Fakes Forge.
Z punktu widzenia kolekcjonera
Gra, którą trzeba mieć w kolekcji. Czy koniecznie w pudełku? Niekoniecznie. Sam krążek praktycznie nie zawiera danych i jest swoistym czytnikiem licencji. To bardzo przykre, że mimo wydania gry w boxie… tak naprawdę nie otrzymujemy gry! W związku z tym, jeśli masz już decydować się na jakieś fizyczne wydanie, to tylko kolekcjonerskie.
Dodaj komentarz