Bloober Team to polska firma specjalizująca się w horrorach. The Medium było lokomotywą napędową w okresie debiutu dziewiątej generacji Xboxa. Tytułowi towarzyszyło spore zainteresowanie, bo o niej samej niewiele było też wiadomo. Gra na szczęście się broniła i skrywa w sobie kilka konkretnych ciekawostek.
Oficjalny trailer
The Medium to gra, której twórcy czerpali inspiracje serią Silent Hill. Wcielamy się w Mariannę, która jest tytułowym Medium. Widzi ona świat duchów, a sama jest targana niepokojącym snem, w którym notorycznie ogląda scenę śmierci pewnej dziewczyny. Marianna mieszka w Krakowie z lat 90 i jest adoptowaną córką Jacka, właściciela domu pogrzebowego. Ten poświęcił wiele czasu i uwagi, by Marianna nauczyła się żyć ze swoimi niecodziennymi umiejętnościami. Niestety, Jacka nie będziemy mieli okazji poznać, bo ten… nie żyje i musimy zająć się jego pochówkiem. W międzyczasie bohaterka odbiera tajemniczy telefon, który sugeruje, że będziemy mogli rozwiązać tajemnicę powracającego snu.
Wiele lokacji, które odwiedzamy na ekranie telewizora zostało czerpniętych z prawdziwych miejsc jak np. Hotel Cracovia, plac Matejki, ulicę Bracką czy Krakowski Rynek. Autorzy włożyli wiele energii i wysiłku w to, by świat był możliwie autentyczny. Wśród aut, które znajdziemy, królują maluchy, polonezy, czasem nawet jakiś lanos się trafi. We wnętrzach (szczególnie na początku gry) – prężą się popularne wtedy meblościanki. W przerywnikach filmowych wykorzystywane są autentyczne, archiwalne nagrania Krakowa a napotkane gazety czy czasopisma wspominają o wydarzeniach, które faktycznie miały miejsce w tamtym okresie.
?Ciekawostka: Za muzykę do gry odpowiada Akira Yamaoka. Autor soundtracku do pierwszych siedmiu części gry Silent Hill. Bloober Team obecnie pracuje nad remake Silent Hilla 2. W grę zaangażowani byli także aktorzy: Troy Baker, Marcin Dorociński i Weronika Rosati.Dwa Światy
Cechą unikalną gry jest funkcja dwóch światów. Oznacza to, że w pewnych sekwencjach rozgrywki – oglądamy dwa światy równocześnie – ten rzeczywisty i ten duchowy. W obu nasza postać porusza się tak samo, wykonuje te same gesty, ale widzi coś zupełnie innego. Przedmioty ze świata rzeczywistego są niewidoczne w świecie duchowym. Jednak to, co widzimy w duchowym, nie jest widoczne w świecie rzeczywistym.
Warto zauważyć, że wizja świata duchowego została zaczerpnięta z twórczości polskiego inżyniera, malarza i artysty, Stanisława Beksińskiego. System dwóch światów, nazwany przez twórców Dual World został opatentowany i twórcy wielokrotnie podkreślali, że nie miałby szans na realizację na konsolach na konsolach ósmej, czy wcześniejszej generacji.
– Idea narodziła się w 2012 roku, jej pierwsza wersja. Oczywiście z czasem gra się zmieniała i zmieniało się nasze podejście, ale tylko kolejna generacja jest w stanie sprostać naszej wizji. Nie mogę powiedzieć o najważniejszej funkcji, bo musimy to zostawić sobie na później. Jednak mechanika zbudowana wokół dwóch światów nie byłaby możliwa do realizacji na obecnej generacji konsol – powiedział Wojciech Piejko.
Twórcy wiedząc o mówią. Pierwsza zapowiedź gry miała miejsce w 2014 roku po czym projekt został na jakiś czas zamrożony, ze względu ograniczenia sprzętowe ówczesnych konsol.
?Ciekawostka: W grze napotykamy osobę, której angielskie imię brzmi Sadness. Jesto bezpośrednie nawiązanie do niewydanej nigdy gry o tym samym tytule, która miała być pierwszą polską grą na Nintendo Wii. Gra – podobnie jak The Medium – miała być horrorem a jej twórcami była firma Nibris. Właścicielami Nibris zaś byli… współzałożyciele Bloober Team.Wersje językowe gry
Język | Dźwięk | Interfejs | Napisy |
Polski | Tak | Tak | |
Niemiecki | Tak | Tak | |
Angielski (USA) | Tak | Tak | Tak |
Hiszpański | Tak | Tak | |
Francuski | Tak | Tak | |
Włoski | Tak | Tak | |
Japoński | Tak | Tak | |
Koreański | Tak | Tak | |
Portugalski (Brazylia) | Tak | Tak | |
Rosyjski | Tak | Tak | |
Chiński (uproszczony) | Tak | Tak |
Z punktu widzenia kolekcjonera
The Medium trafiło do pudełek w osiem miesięcy po premierze gry, 3 września 2001 roku za sprawą wydawnictwa Koch Media (obecnie Plaion). Do sklepów trafiły dwie wersje: podstawowa w cenie 179zł jak Two Worlds Special Edition w cenie 199zł. Podstawowe wydanie gry znajduje się w abonamencie Game Pass, zatem w pudełko zaopatrzyć się mogą tylko najwięksi fani.
Dodaj komentarz