Too Human to gra akcji RPG od Silicon Knights, łącząca mitologię nordycką z futurystyczną technologią, w której gracz wciela się w cyborgicznego boga Baldura walczącego z maszynami w obronie ludzkości.
Trailer gry
Fabuła
Gracz wciela się w Baldura, jednego z bogów nordyckich (Aesirów), który jest jednocześnie zaawansowanym cyborgiem. Akcja toczy się w odległej przyszłości, gdzie ludzkość niemal wyginęła, a Ziemia jest zdewastowana przez nieustającą wojnę między maszynami a pozostałymi ludami pod opieką Aesirów. Baldur, jako obrońca ludzkości, zostaje wplątany w konflikt między bogami a maszynami, które zyskały świadomość i zbuntowały się przeciwko swoim stwórcom.
Historia zaczyna się, gdy Baldur wyrusza na misję odzyskania cennego artefaktu, Idun’s Apples, które dają bogom nieśmiertelność, ale zostały skradzione przez siły maszyn pod wodzą Lokiego – trickstera i antagonisty gry. W miarę postępów Baldur odkrywa, że wojna ma głębsze podłoże, a jego własne istnienie jako pół-boga, pół-maszyny, stawia go w centrum moralnych i egzystencjalnych pytań. Kluczowe wątki obejmują zdradę, poświęcenie i konflikt między technologią a człowieczeństwem.
Mechanika
Too Human to gra akcji z elementami RPG, której mechanika łączy dynamiczną walkę w stylu hack-and-slash z systemem rozwoju postaci i eksploracją. Gra oddaje graczowi do dyspozycji hybrydowy system walki. Jest to połączenie walki wręcz i strzelanej. Nasz bohater, wspomniany Baldur, może używać różnych typów broni, takich jak miecze, młoty, pistolety czy ciężkie karabiny. Każda broń ma unikalny styl i animacje, a gracz może przełączać się między nimi w locie.
Gra oferuje losowo generowany ekwipunek (bronie, pancerze, runy), inspirowany mechanikami z „Diablo”. Przedmioty różnią się rzadkością i statystykami, a gracz może je modyfikować za pomocą run.
Mechanika miała być innowacyjna, ale spotkała się z mieszanymi opiniami. Walka była chwalona za płynność i dynamikę, ale krytykowano toporne sterowanie (np. brak precyzyjnego celowania prawym analogiem w strzelaniu) i brak balansu trudności. System lootu i RPG był głęboki, ale powtarzalny, a długie animacje śmierci dodatkowo psuły tempo gry.
Too Human to taki Duke Nukem Forever
Początek prac nad Too Human sięga… 1999 roku jako projekt na PlayStation 1, potem była przenoszona na Nintendo GameCube, aż ostatecznie trafiła na Xbox 360 w 2008 roku – proces produkcji trwał więc niemal dekadę.
?Ciekawostka: Muzyka do gry została skomponowana przez Steve’a Henifina i zawierała mroczne, ambientowe motywy, ale część utworów nagrano w kaplicy, by uzyskać unikalne echo.Too Human dziś
Kompatybilność wsteczna | Xbox 360, Xbox One |
FPS Boost | Nie |
Xbox Cross Platform Co-Op | Nie |
Xbox One X Enhanced 4K | Nie |
Xbox Play Anywhere | Nie |
Z punktu widzenia kolekcjonera
Too Human było wielokrotnie rozdawane za darmo przez samego Xboxa. Wpierw w ramach programu Xbox Live Gold, a następnie z okazji zakończenia programu Wstecznej Kompatybilności. Mimo że Microsoft był wydawcą, na próżno szukać jej w katalogu Xbox Cloud Gaming czy w Game Passie. Może to wynikać z faktu, że Silicon Knights przegrało pozew sądowy złożony przez firmę Epic na skutek czego musieli zniszczyć wszystkie egzemplarze gry. To doprowadziło oczywiście do bankructwa studia, a sam Microsoft niechętnie wspomina dziś o produkcji.
To sprawia, że pudełko jest dość atrakcyjne. Raz, że na płytce znajduje się kompletna gra a dwa, że możesz ją uruchomić nawet na współczesnych konsolach. Na popularnych platformach
Dodaj komentarz