Unreal Championship 2: The Liandri Conflict to bezpośredni sequel Unreal Championship z 2002 roku. Serii, która powstała specjalnie z myślą o konsoli Xbox.
Oficjalny trailer gry
Unreal Championship 2: The Liandri Conflict dziś
Kompatybilność wsteczna | Xbox One |
FPS Boost | Nie |
Xbox Cross Platform Co-Op | Nie |
Xbox One X Enhanced 4K | Tak |
Xbox Play Anywhere | Nie |
Mechanika
Druga część podserii Championship, podobnie jak poprzednia, skupiała się na rozgrywce multiplayer. Tym razem do dyspozycji graczy oddano 14 postaci związanych z uniwersum Unreal. Wśród najważniejszych zmian należy odnotować dodanie walki wręcz. Gracz mógł przełączać się pomiędzy bronią a bronią białą taką jak kostur czy ostrze.
To jednak wymagało wprawy, bowiem broń biała dostępna była wyłącznie w trybie trzecioosobowym. W trakcie walki gracz musiał zmienić najpierw widok na trzecią osobę, przełączyć broń i wykonać atak. Udany wynagradzał gracza specjalnym Fatality — specjalnym atakiem znanym choćby z serii Mortal Combat.
W przeciwieństwie do standardowej wersji Unreal Tournament tutaj postacie podzielone zostały na trzy typy: lekkie, średnie lub ciężkie. I tak postacie klasy lekkiej mają najmniej zdrowia, jednak są najszybsze i najzwinniejsze. Ciężkie mają najwięcej zdrowia i zadają największe obrażenia z broni palnej, ale są powolne. Średnie są wypośrodkowane.
Podział ten sprawiał, że gracz musiał zastanowić się nie tylko nad wyborem postaci, ale również nad doborem taktyki w trakcie gry.
Unreal Championship 2 posiada również unikalną dla serii funkcję adrenaliny, którą zdobywa się powoli w trakcie meczu. Można ją również zasilić dodatkowo za pomocą znajdziek na mapach lub udanych zabójstw. Adrenalina pozwala aktywować unikalne cechy dla każdej z ras.
Tryby gry
Prócz klasycznego death match, gra oferowała również zabawę dla pojedynczego gracza, czyli tryby Tournament i Challenge. Tryb turniejowy to tryb zręcznościowy w stylu drabinkowym, który pozwala graczom grać różnymi postaciami w grze przez określoną liczbę meczów. W trybie Challenge gracze podejmują wyzwania o różnym stopniu trudności w pojedynczych meczach. Ukończenie tych trybów odblokowuje różne mutatory i postacie do wykorzystania w grach wieloosobowych lub dla jednego gracza przeciwko botom.
Unreal Championship 2: The Liandri Conflict to ostatnia odsłona serii
Seria Championship powstała z myślą o konsoli Xbox. Epic Games był wówczas zachwycony możliwościami sieciowymi konsoli, toteż postanowił zbudować dla Xboxa osobną serię gry sieciowej.
Prace nad Unreal Championship 2: The Liandri Conflict ruszyły zaraz po zakończeniu prac nad pecetowym Unreal Tournament 2003. Tytuł ten powstał na mocno zmodyfikowanym silniku Unreal Engine 2.5, który został nazwany „Unreal Engine 2X”. A to dlatego, że potrafił on przetwarzać prawie czterokrotnie więcej wielokątów niż poprzednia odsłona.
W efekcie gra wyglądała fenomenalnie i — jak sami twórcy podkreślają — wyglądała na Xboxie lepiej, niż jakakolwiek gra na PC w tamtym okresie.
Z punktu widzenia kolekcjonera
Unreal Championship 2: The Liandri Conflict to jedna z najlepszych sieciowych odsłon Unreala. Broni się nawet w bezpośrednim starciu z pecetową odsłoną Tournament. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że gra nie tylko jest kompatybilnie wsteczna z Xbox One oraz Xbox Series X|S, ale nawet została ulepszona z myślą o Xbox One X. Gra nadal wygląda nieźle i fani gier sieciowych nadal mogą się dobrze bawić. W przypadku pudełka jednak uważam, że jest to obiekt zainteresowań wyłącznie dla kolekcjonerów pudełek.
Dodaj komentarz