Dziękujemy szczególnym patronom: Daroq92,

Unreal Championship 2: The Liandri Conflict

Unreal Championship 2: The Liandri Conflict to wyjątkowa odsłona popularnej gry sieciowej powstała specjalnie dla Xboxa

Oficjalna strona gry

  • Producent: Epic Games
  • Wydawca: Midway Games
  • Premiera: 18-04-2005
  • W posiadaniu muzeum: Tak
  • Platformy: Xbox Classic

Ocena na Metacritic:

85
Brak gry w chmurze
Zajrzyj wkrótce
Brak Promocji
Zajrzyj wkrótce
Brak na Spotify
brak oficjalnej playlisty

Najważniejsze informacje

  • Sieciowy Unreal!
  • Walka wręcz
  • Exclusive dla konsoli Xbox

Unreal Championship 2: The Liandri Conflict to bezpośredni sequel Unreal Championship z 2002 roku. Serii, która powstała specjalnie z myślą o konsoli Xbox.

Oficjalny trailer gry

Unreal Championship 2: The Liandri Conflict dziś

Kompatybilność wsteczna Xbox One
FPS Boost Nie
Xbox Cross Platform Co-Op Nie
Xbox One X Enhanced 4K Tak
Xbox Play Anywhere Nie

Mechanika

Druga część podserii Championship, podobnie jak poprzednia, skupiała się na rozgrywce multiplayer. Tym razem do dyspozycji graczy oddano 14 postaci związanych z uniwersum Unreal. Wśród najważniejszych zmian należy odnotować dodanie walki wręcz. Gracz mógł przełączać się pomiędzy bronią a bronią białą taką jak kostur czy ostrze.

To jednak wymagało wprawy, bowiem broń biała dostępna była wyłącznie w trybie trzecioosobowym. W trakcie walki gracz musiał zmienić najpierw widok na trzecią osobę, przełączyć broń i wykonać atak. Udany wynagradzał gracza specjalnym Fatality — specjalnym atakiem znanym choćby z serii Mortal Combat.

W przeciwieństwie do standardowej wersji Unreal Tournament tutaj postacie podzielone zostały na trzy typy: lekkie, średnie lub ciężkie. I tak postacie klasy lekkiej mają najmniej zdrowia, jednak są najszybsze i najzwinniejsze. Ciężkie mają najwięcej zdrowia i zadają największe obrażenia z broni palnej, ale są powolne. Średnie są wypośrodkowane.

Podział ten sprawiał, że gracz musiał zastanowić się nie tylko nad wyborem postaci, ale również nad doborem taktyki w trakcie gry.

Unreal Championship 2 posiada również unikalną dla serii funkcję adrenaliny, którą zdobywa się powoli w trakcie meczu. Można ją również zasilić dodatkowo za pomocą znajdziek na mapach lub udanych zabójstw. Adrenalina pozwala aktywować unikalne cechy dla każdej z ras.

Tryby gry

Prócz klasycznego death match, gra oferowała również zabawę dla pojedynczego gracza, czyli tryby Tournament i Challenge. Tryb turniejowy to tryb zręcznościowy w stylu drabinkowym, który pozwala graczom grać różnymi postaciami w grze przez określoną liczbę meczów. W trybie Challenge gracze podejmują wyzwania o różnym stopniu trudności w pojedynczych meczach. Ukończenie tych trybów odblokowuje różne mutatory i postacie do wykorzystania w grach wieloosobowych lub dla jednego gracza przeciwko botom.

Unreal Championship 2: The Liandri Conflict to ostatnia odsłona serii

Seria Championship powstała z myślą o konsoli Xbox. Epic Games był wówczas zachwycony możliwościami sieciowymi konsoli, toteż postanowił zbudować dla Xboxa osobną serię gry sieciowej.

Prace nad Unreal Championship 2: The Liandri Conflict ruszyły zaraz po zakończeniu prac nad pecetowym Unreal Tournament 2003. Tytuł ten powstał na mocno zmodyfikowanym silniku Unreal Engine 2.5, który został nazwany „Unreal Engine 2X”. A to dlatego, że potrafił on przetwarzać prawie czterokrotnie więcej wielokątów niż poprzednia odsłona.
W efekcie gra wyglądała fenomenalnie i — jak sami twórcy podkreślają — wyglądała na Xboxie lepiej, niż jakakolwiek gra na PC w tamtym okresie.

Z punktu widzenia kolekcjonera

Unreal Championship 2: The Liandri Conflict to jedna z najlepszych sieciowych odsłon Unreala. Broni się nawet w bezpośrednim starciu z pecetową odsłoną Tournament. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że gra nie tylko jest kompatybilnie wsteczna z Xbox One oraz Xbox Series X|S, ale nawet została ulepszona z myślą o Xbox One X. Gra nadal wygląda nieźle i fani gier sieciowych nadal mogą się dobrze bawić. W przypadku pudełka jednak uważam, że jest to obiekt zainteresowań wyłącznie dla kolekcjonerów pudełek.

Filip Turczyński

Konsolowiec i kolekcjoner gier. Piszę o grach i sprzęcie. Xbox Ambasador. Posiadacz ponad 50 konsol, ale prawdziwą pasją jest Xbox.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polityka prywatności Copyright © 2024. Xbox Muzeum

Wspieraj Xbox Muzeum na Patronite