Dziękujemy szczególnym patronom: Daroq92,

Xbox Live Vision

Dziś Xbox Live Vision to prawdziwa prehistoria. Ale jak każdy pionier i ona miała wpływ na późniejsze technologie
  • Region wydania: Global
  • Rodzina: Xbox 360
  • Data wydania: 19-09-2006
  • Producent: Microsoft
  • W posiadaniu muzeum: Tak
  • Rzadkość: Powszechna
Znalazłeś błąd lub masz więcej informacji?

Wyślij nam swoją sugestię

Brak gry w chmurze
Zajrzyj wkrótce
Brak Promocji na Xbox
Zajrzyj wkrótce
Brak promocji na GOG.com
Zajrzyj wkrótce
Brak na Spotify
brak oficjalnej playlisty

Najważniejsze informacje

  • Pierwsza oficjalna kamera dla Xboxa
  • Wspierała rozmowy wideo
  • Pozwalała na tworzenie unikalnego avatara gracza

Dziś, gdy spojrzymy na to akcesorium, możemy najwyżej uśmiechnąć się sympatycznie. W żadnym wypadku nie robi ona wrażenia, zarówno designersko jak i – a może szczególnie — specyfikacją.

Xbox Live Vision umożliwia nagrywanie filmów 640 × 480 przy 30 kl./s i jest w stanie robić zdjęcia w rozdzielczości 1,3 mpix. Wśród wspieranych funkcji była możliwość nałożenia trzech różnych filtrów. Dyskusyjnym zaś była blokada niektórych funkcji na rzecz abonamentu Xbox Live. Po jego wykupieniu gracz zyskiwał możliwość przeprowadzania wideo rozmów oraz wysyłania obrazków.

Wsparcie

Kamerka ta w istocie była odpowiedzią na bardzo popularny Eye Toy dla konsoli PlayStation. Lista wspieranych gier zamknęła się w liczbie 30, z czego tylko dla 5 z nich służyło za kontroler — analogicznie do Eye Toy. W większości przypadków, wsparcie Live Vision ograniczała się do zrobienia zdjęcia np. w momencie odblokowywania achievmenta.

Chociaż Xbox Live Vision może być bagatelizowany, to stanowi on pewien krok milowy dla konsoli Xbox. To właśnie dla tej kamerki powstała technologia do wykrywania ruchu, która była potem fundamentem dla prawdziwego hitu sprzedażowego — Kinecta.
Podobnie jak późniejsze Kinect dla Xboxa 360 oraz Kinect dla Xbox One, Xbox Live Vision można było podłączyć do komputera z systemem Windows i korzystać z niej na co dzień. Nie miała ona jednak wbudowanego mikrofonu, toteż w ten trzeba było zaopatrzyć się oddzielnie, co zupełnie traciło na sensowności. Warto odnotować, że kamera jest wykrywana przez Xboxa 360 po dziś dzień. System Windows również wykrywa jej sterowniki, potrafi ją obsłużyć do dziś.

Live Vision współpracował także… z PlayStation 3, gdyż Sony uwolniło swój system, pozwalając podłączyć do niego dowolną internetową kamerę. Nie, żeby było to powszechne, ale z pewnością wzbudzało to ciekawość.

Z punktu widzenia kolekcjonera

Nie jest to artefakt, dla którego trzeba zarywać noce w przeczesywaniu portali aukcyjnych. To raczej technologiczna ciekawostka, która wzbudza uśmiech i przypomina o złotym okresie Xboxa, gdy Microsoft nie bał się eksperymentować. Z pewnością kamera nie była hitem sprzedażowym i naprawdę ciekawy jestem, czy koszt jej opracowania ostatecznie się zwrócił, ale stanowi doskonały przykład tego, że gigant z Redmond chciał być obecny na każdym polu.

TagiXbox 360
Xbox Live Vision

Filip Turczyński

Konsolowiec i kolekcjoner gier. Piszę o grach i sprzęcie. Xbox Ambasador. Posiadacz ponad 50 konsol, ale prawdziwą pasją jest Xbox.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wspieraj Xbox Muzeum na Patronite