Dziękujemy szczególnym patronom: Daroq92,

Titanfall

Titanfall to zaskakująco świetny exclusive dla konsoli Xbox One. Ale dla kolekcjonerów nie jest ważna gra, a konsola mu towarzysząca!

Ocena na Metacritic:

87
Brak gry w chmurze
Zajrzyj wkrótce
Brak Promocji na Xbox
Zajrzyj wkrótce
Brak promocji na GOG.com
Zajrzyj wkrótce
Słuchaj na Spotify
Zostaniesz przekierowany na stronę Spotify.com

Najważniejsze informacje

  • Tytuł ekskluzywny dla konsoli Xbox One
  • Walka wielkimi mechami!
  • Gra posiadała dedykowany steelbook

Titanfall jest bardzo ciekawym tytułem. Nie tylko dlatego, że to dobra gra, ale również ze względu na swoją historię. Opracowany przez studio Respawn Entertainment, którego założycielami są Vince Zampella i Jason West.

Dwóch wspomnianych panów można by ogłosić żywymi legendami branży growej, gdyby nie fakt, że… pozostali nieco w cieniu swoich największych dzieł. Ich „nowożytna” historia rozpoczyna się w 2002 roku, gdy Vince Zampella i Jason West założyli studio 2015 Inc i wydali na świat przełomową strzelankę osadzoną w klimacie Drugiej Wojny Światowej – Medal of Honor. Gra odznaczyła się niesamowitą narracją reżyserską, a misja z lądowaniem na plaży Omaha przeszła do historii komputerowej rozgrywki.

Po wydaniu gry, prawa do Medal Of Honor zostały u wydawcy – Electronic Arts, zaś dwójka wspólników założyła firmę Infinity Ward pod skrzydłami największego konkurenta EA – Activision. Już rok później na rynek trafiła gra Call of Duty, która wyniosła motyw drugowojennych strzelanek na wyższy – niespotykany dotąd poziom. Seria z miejsca stała się fenomenem, który do dziś przynosi wydawcy miliardowe dochody każdego roku, a każda kolejna odsłona jest bestsellerem utrzymującym się na szczycie list sprzedaży przez wiele, wiele miesięcy.

Jednak w 2010 roku, u szczytu popularności serii nastąpił wielki zgrzyt między twórcami a wydawcą. Jego podłożem były oczywiście pieniądze i prawa do marki. Konflikt przerodził się w ogromną batalię sądową, która zakończyła się tajnym, poza sądowym porozumieniem. Od tamtej pory rola Infinity Ward w strukturze Activision znacząco osłabła. W związku z tym Vince Zampella i Jason West porzucają Infinity Ward i… idą do Electronic Arts.

Niezły zwrot akcji, prawda? Nie ma to jak pokazać w wymowny sposób środkowy palec Activision i po latach powrócić do pierwszego wydawcy z zupełnie nowym studiem i nowymi pomysłami na gry. Ich pierwszym projektem okazał się właśnie Titanfall.

?Ciekawostka: Gra była produkcją ekskluzywną dla konsoli Xbox oraz platformy PC i mimo pozytywnych recenzji, sprzedała się w raptem 7 milionach egzemplarzy. To pozwoliło jedynie na zwrot kosztów produkcji i szybszym podjęciu decyzji o wyprodukowaniu sequela, jednak nie mogło być mowy o przeboju.

Oficjalne demo gry:

Mechanika gry

Titanfall to sieciowy FPS, którego akcja dzieje się w dalekiej przyszłości. Ludzkość podzielona jest na dwa wzajemnie zwalczające się obozy. Gracze wcielają się w pilotów, którzy mają możliwość sterowania ogromnymi mechami a areny bitew rozsiane są po całej galaktyce. Każda arena ma swoją historię, która tłumaczy przyczyny konfliktów.

W bitwach bierze maksymalnie 12 graczy podzielonych na dwie drużyny. Gra jest dynamiczna, nastawiona na szybkie przemierzanie map.

Wersje językowe gry

Język Dźwięk Interfejs Napisy
Polski Nie Tak Nie
Niemiecki Tak Tak Nie
Angielski (USA) Tak Tak Nie
Hiszpański Tak Tak Nie
Francuski Tak Tak Nie
Włoski Tak Tak Nie
Koreański Nie Tak Nie
Japoński Tak Tak Nie
Portugalski (Brazylia) Nie Tak Nie
Rosyjski Tak Tak Nie
Chiński (uproszczony) Nie Tak Nie

Titanfall dziś

Kompatybilność wsteczna Xbox One
FPS Boost Nie
Xbox Cross Platform Co-Op Nie
Xbox One X Enhanced 4K Nie
Xbox Play Anywhere Nie

Z punktu widzenia kolekcjonera

Grze towarzyszył szereg akcesoriów promujących grę: Steelbook, limitowany kontroler, edycja kolekcjonerska gry, bundle konsoli z grą. Ze względu na fakt, że tytuł jest sieciowy, nie jest to tytuł, za którym kolekcjonerzy będą kiedykolwiek szaleć w jego podstawowym wydaniu. Gra sama w sobie już dziś sprzedaje się w cenie samego pudełka i nie widzę perspektyw na wzrost cen. Zupełnie inaczej kwestia wygląda w kontekście limitowanej edycji konsoli oraz edycji kolekcjonerskiej gry. Po detale, zapraszam do odpowiednich artykułów poniżej.

Filip Turczyński

Konsolowiec i kolekcjoner gier. Piszę o grach i sprzęcie. Xbox Ambasador. Posiadacz ponad 50 konsol, ale prawdziwą pasją jest Xbox.

Jedna odpowiedź do “Titanfall”

  1. Tutaj test komentarza. Potem go ukryję 😀

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wspieraj Xbox Muzeum na Patronite