Titanfall jest bardzo ciekawym tytułem. Nie tylko dlatego, że to dobra gra, ale również ze względu na swoją historię. Opracowany przez studio Respawn Entertainment, którego założycielami są Vince Zampella i Jason West.
Dwóch wspomnianych panów można by ogłosić żywymi legendami branży growej, gdyby nie fakt, że… pozostali nieco w cieniu swoich największych dzieł. Ich „nowożytna” historia rozpoczyna się w 2002 roku, gdy Vince Zampella i Jason West założyli studio 2015 Inc i wydali na świat przełomową strzelankę osadzoną w klimacie Drugiej Wojny Światowej – Medal of Honor. Gra odznaczyła się niesamowitą narracją reżyserską, a misja z lądowaniem na plaży Omaha przeszła do historii komputerowej rozgrywki.
Po wydaniu gry, prawa do Medal Of Honor zostały u wydawcy – Electronic Arts, zaś dwójka wspólników założyła firmę Infinity Ward pod skrzydłami największego konkurenta EA – Activision. Już rok później na rynek trafiła gra Call of Duty, która wyniosła motyw drugowojennych strzelanek na wyższy – niespotykany dotąd poziom. Seria z miejsca stała się fenomenem, który do dziś przynosi wydawcy miliardowe dochody każdego roku, a każda kolejna odsłona jest bestsellerem utrzymującym się na szczycie list sprzedaży przez wiele, wiele miesięcy.
Jednak w 2010 roku, u szczytu popularności serii nastąpił wielki zgrzyt między twórcami a wydawcą. Jego podłożem były oczywiście pieniądze i prawa do marki. Konflikt przerodził się w ogromną batalię sądową, która zakończyła się tajnym, poza sądowym porozumieniem. Od tamtej pory rola Infinity Ward w strukturze Activision znacząco osłabła. W związku z tym Vince Zampella i Jason West porzucają Infinity Ward i… idą do Electronic Arts.
Niezły zwrot akcji, prawda? Nie ma to jak pokazać w wymowny sposób środkowy palec Activision i po latach powrócić do pierwszego wydawcy z zupełnie nowym studiem i nowymi pomysłami na gry. Ich pierwszym projektem okazał się właśnie Titanfall.
?Ciekawostka: Gra była produkcją ekskluzywną dla konsoli Xbox oraz platformy PC i mimo pozytywnych recenzji, sprzedała się w raptem 7 milionach egzemplarzy. To pozwoliło jedynie na zwrot kosztów produkcji i szybszym podjęciu decyzji o wyprodukowaniu sequela, jednak nie mogło być mowy o przeboju.Oficjalne demo gry:
Mechanika gry
Titanfall to sieciowy FPS, którego akcja dzieje się w dalekiej przyszłości. Ludzkość podzielona jest na dwa wzajemnie zwalczające się obozy. Gracze wcielają się w pilotów, którzy mają możliwość sterowania ogromnymi mechami a areny bitew rozsiane są po całej galaktyce. Każda arena ma swoją historię, która tłumaczy przyczyny konfliktów.
W bitwach bierze maksymalnie 12 graczy podzielonych na dwie drużyny. Gra jest dynamiczna, nastawiona na szybkie przemierzanie map.
Z punktu widzenia kolekcjonera
Grze towarzyszył szereg akcesoriów promujących grę: Steelbook, limitowany kontroler, edycja kolekcjonerska gry, bundle konsoli z grą. Ze względu na fakt, że tytuł jest sieciowy, nie jest to tytuł, za którym kolekcjonerzy będą kiedykolwiek szaleć w jego podstawowym wydaniu. Gra sama w sobie już dziś sprzedaje się w cenie samego pudełka i nie widzę perspektyw na wzrost cen. Zupełnie inaczej kwestia wygląda w kontekście limitowanej edycji konsoli oraz edycji kolekcjonerskiej gry. Po detale, zapraszam do odpowiednich artykułów poniżej.
Tutaj test komentarza. Potem go ukryję 😀